ZDROWIE NASZYCH NÓG

ZDROWIE NASZYCH NÓG

„Nawet najpiękniejsze nogi gdzieś się kończą” Julian Tuwim

Piękne, zdrowe nogi są wizytówką każdego człowieka, zwłaszcza kobiety.

Wszelkie opuchlizny, pajączki, żylaki - umniejszają im piękna, ale przede wszystkim zdrowia, a niekiedy spędzają sen z powiek.

W jaki sposób zapobiegać - a jak już pojawią się problemy – to jak przeciwdziałać problemom?

Oto kilka najistotniejszych porad:

CODZIENNIE ĆWICZ!

Wszelkie ćwiczenia fizyczne wpływają na usprawnienie działania układu krążenia. W szczególności: bieganie, jazda na rowerze, spacery. Wszystko to wpływa na nasze prawidłowe krążenie. Często pracując na siedząco bądź na stojąco – musimy pamiętać o choćby minimalnych ćwiczeniach, krótkich przerwach na „rozprostowanie kości”, rozciągnięcie się. Pomogą nam: ruszanie palcami, napinanie i rozluźnianie łydek. Pamiętajmy o ważnej rzeczy podczas siadania – NASZE NOGI NIE LUBIĄ POZYCJI NOGA NA NOGĘ – doprowadzamy w ten sposób do ucisku żył!

PRZEJDŹMY NA ZDROWA DIETĘ.

Zdrowa dieta to taka:

- bez cukru;

- niezdrowego tłuszczu;

- jak najmniej produktów przetworzonych, jak najmniej konserwantów;

Zastąpmy taką żywność:

- świeżymi owocami i warzywami;

- dużą ilością błonnika;

- w szczególności ważne jest spożywanie pokarmów z dużą ilością witaminy C, rutyny (papryka, pietruszka, owoce cytrusowe, kasza gryczana, tłuste ryby i orzechy).

ZWRÓĆMY UWAGĘ NA ODPOWIEDNIĄ SUPLEMENTACJĘ!

Nasze żyły potrzebują produktów zawierających zmikronizowaną diosminę  lub kasztanowiec. Spokój dla nóg przyniesie również smarowanie nóg kremami, żelami zawierającymi wyciągi z heparyny oraz arniki i kasztanowca, które to uszczelnią naczynia i podziałają kojąco na przemęczone całym dniem pracy nogi. Jeżeli jednak nie jesteś w stanie w pracy wygospodarować chwili na wykonanie kilku ćwiczeń, zaopatrz się w specjalną odzież przeciwżylakową, z tzw. stopniowanym uciskiem. Pomogą nam: rajstopy, pończochy, a nawet podkolanówki. Mechanicznie uciskają wypychając całą krew w górę, nie dopuszczają do poszerzania żył i sprawiają, że pod koniec dnia nogi nie bolą, są „lekkie” i nie puchną”.

ZADBAJMY O ODPOWIEDNI CZAS ODPOCZYNKU!

Pozwólmy sobie na taki moment – choć 15 minut dziennie, poleż z uniesionymi nogami, oprzyj o ścianę, połóż wyżej na kilka poduszek – usprawnisz w ten sposób krążenie.

ZAINWESTUJ W WYGODNE BUTY!

Dobre i wygodne buty – to podstawa całego stroju.

Nie mogą być za ciasne, uwierać, obcierać, być zrobione z tworzyw sztucznych i nie oddychających. Przede wszystkim kobiety powinny zrezygnować z noszenia wysokiego obcasa – nie sprzyja to dobremu krążeniu. Nośmy wysoki obcas okazjonalnie. Jeśli zdajemy sobie sprawę z problemów naszych nóg – unikajmy tego! Nasze nogi nam się odwdzięczą, i poniosą nas daleko!

JEŚLI MAMY NADWAGĘ – SCHUDNIJMY!

Nadwaga, otyłość – to nasi wrogowie.

Nasze narządy są obtłuszczone, krążenie pogarsza się, mamy problemy z cholesterolem, sercem, stawami. Po jakimś czasie praktycznie każdy układ naszego organizmu zaczyna „szwankować”.

Jeśli powinieneś, schudnij, twoje nogi zyskają nie tylko ładniejszy wygląd, ale przede wszystkim zdrowie!

 

WAŻNE!!!

Powyższe (jak zresztą i każde) propozycje nie zastąpią jednak porady specjalisty. Tak więc, jeśli wystąpi jakiś poważny problem naszego zdrowia – nie zwlekajmy z wizytą bądź konsultacją u specjalisty!

Produkty powiązane

Zobacz większe Olej żywokostowy z gojnikiem 100ml

Maść Tygrysia Chłodząca, 100ml, Remedium Natura

Krem Laurowy Stawosan Q7, 150 ml, NOVAFARM

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *