WYPIJAJ TĘ MIKSTURĘ CODZIENNIE PRZED SNEM – OCZYŚCISZ JELITA!

WYPIJAJ TĘ MIKSTURĘ CODZIENNIE PRZED SNEM – OCZYŚCISZ JELITA!

Jelita (cienkie i grube) w organizmie ludzkim odgrywają znaczącą rolę. Zajmują właściwie całość dolnej jamy brzusznej.

Jelito cienkie jest najdłuższe, jego długość to ok. 4-6 metrów. Położone między żołądkiem a jelitem grubym. Natomiast jelito grube mierzy sobie ok. 1,5 metra. To ono ma charakterystyczna budowę, ponieważ jego ścianki są bardzo pofałdowane i pozagłębiane. To w tym właśnie miejscu strawione pożywienie zamiast wydalić się z organizmu – i niepotrzebnie nas nie obciążać – może gdzieś ugrząźć.

Nie mielibyśmy problemów z zalegającymi resztkami, niestrawionymi pozostałościami posiłków (które nawiasem mówiąc gniją w zakamarkach jelit, i przez to systematycznie z konsekwencją pogarszając nasze zdrowie i samopoczucie). Nasza dieta też pozostawia wiele do życzenia, posiłki ciężkostrawne, smażone. W jakim stanie jest nasza wątroba???

 

Każdy z nas – choćby dla własnego lepszego samopoczucia – raz, a dwa to już super razy w roku oczyścić jelita.

Pomoże wam w tym mikstura, zawierająca proste składniki:

SKŁADNIKI:

- sok wyciśnięty z jednej cytryny,

- garść świeżej natki pietruszki,

- płaska łyżeczka cynamonu,

- łaska łyżeczka imbiru,

- łyżeczka octu jabłkowego (na temat octu przeczytasz tutaj: http://ziola-swiata.pl/godny-polecenia-ocet-jablkowy/)

- łyżeczka siemienia lnianego (najlepiej całe ziarenka),

- 100ml kefiru.

 

PRZYGOTOWANIE:

Wszystkie podana składniki dokładnie mieszamy. Możemy chwilę poczekać, aż nasiona siemienia lnianego napęcznieją. Wtedy mieszankę umieszczamy w blenderze, i miksujemy.

 

SPOŻYWANIE:

Tak przygotowana mieszankę pijemy codziennie wieczorem, przez tydzień.

 

DLACZEGO TAKI DOBÓR SKŁADNIKÓW?

Cytryna:

 

 

 

 

 

 

- wspomaga odporność organizmu na infekcje (zawiera witaminę C, rutynę),

- wpływa na przyspieszenie oczyszczania organizmu z toksyn (wzmaga perystaltykę jelit, odkwasza i pobudza przemianę materii), a przez to przyspiesza odchudzanie,

- wicie cytryny wpływa na niwelowanie uporczywej zgagi, i problemów trawiennych.

 

Natka pietruszki:

 

 

 

 

 

 

- natka jest bogata w witaminę C, dobre źródło żelaza,

- zawiera cenny chlorofil – znany ze swoich właściwości oczyszczających i tonizujących organizm,

- zawiera (tak samo jak korzeń) dużą ilość prowitaminy A i bardzo wiele olejków eterycznych,

- ma działaniu moczopędne.

 

Cynamon:

 

 

 

 

 

 

- wpływa na usprawnienie pracy przewodu pokarmowego, a dokładniej: wzdęć, niestrawności, skurczów jelit i żołądka, biegunek,

- działanie cynamonu polega na pobudzaniu wydzielania soków trawiennych,

- cynamon zapobiega powstawaniu wrzodów żołądka, a także zatruciom pokarmowym.  

 

Imbir:

 

 

 

 

 

 

- korzystnie wpływa na procesy trawienia,

- spożywanie kłącza imbiru wpływa na niwelowanie kłopotliwych wzdęć,

- imbir zawiera: węglowodany, witaminy C, B1 i B2, witaminę E, A i K, kwas foliowy oraz składniki mineralne takie jak wapń, fosfor, żelazo i potas.

 

Ocet jabłkowy:

 

 

 

 

 

 

 

 

- ocet niskokaloryczny,

- usprawnia pracę jelit, pomagając przy tym w prawidłowym wypróżnianiu,

- zawiera witaminy: A, C i E, a także minerały –  potas, krzem, magnez, żelazo, fosfor.

- wpływa na usprawnienie procesów przemiany materii, reguluje procesy trawienne, wspomaga perystaltykę jelit oraz zapewnia uczucie sytości.

- doskonale pobudza żołądek do wydzielania soków trawiennych i enzymów trawiennych,

- regularne picie octu jabłkowego (oczywiście w proporcjach: 1 – 2 łyżki octu do szklanki wody) przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej.

 

Siemię lniane:

 

 

 

 

 

 

 

- siemię lniane zawiera błonnik (20-40 procent błonnika rozpuszczalnego, jak też 60-80 procent błonnika nierozpuszczalnego) oraz kwasy tłuszczowe Omega -3,

- błonnik rozpuszczalny: ma właściwości żelujące, wpływa na wiązanie treści przewodu pokarmowego, wpływa również na opóźnienie opróżnianie żołądka przez rozdrobniony pokarm, dzięki temu dłużej odczuwamy sytość po posiłku,

- błonnik nierozpuszczalny: po zalaniu woda ziarenek nabierają one konsystencji kisielu, dlatego osłaniają przewód pokarmowy, wywołują zwiększenie objętości mas kałowych przez wiązanie wody.

Kefir:

 

 

 

 

 

 

 

 

- kefir jest łatwostrawnym,

- wspomaga oczyszczanie organizmu - przyspiesza perystaltykę jelit,

- w kefirze znajdują się przyjazne bakterie mlekowe, które wspomagają kolonizację jelit przez te bakterie,

- zawiera około 30 szczepów mikroorganizmów, między innymi: lactobacillus brevis, casei, plantarum, streptococcus cremoris i lactis a także drożdże z rodzaju saccharomyces.

 

JAK NA NAS WPŁYNIE PICIE TAKIEJ MIESZANKI?

Przede wszystkim doskonale oczyści jelita z zalegających resztek pożywienia, które zalegają w zakamarkach. Pozytywne bakterie z kefiru, wpłyną na przywrócenie prawidłowej flory bakteryjnej jelit, a przez to na poprawę pracy jelit i poprawę odporności.

Natka pietruszki ma działanie moczopędne, przez to pozbędziemy się nadmiaru zalegającej wody i przy okazji oczyścimy nerki.

Produkty powiązane

cynamon cejloński 200g

ocet jabłkowy niemiecki 0,75l

nasiona lnu 250g

imbir mielony 60g

One Comment

  1. Ja pije na sniadanie sok z kiszonych buraczkow.Po poludniu sok z kiszinych ogorkow,a w miedzyczasie przegryzam kapuste juszona!!WSZYSTKO WLASNORECZNIE OBIONE I ZE SWOJEGO OGRODKA!!!!A MASLANKE,mam zawsze kolo lozka,gdy klade sie spac.Poszukajcie w necie,czy jest cos lepszego, na budowanie odpornosci na wszystkoco nam zagraza jesienia i zima???NIE ZNAJDZIECIE!!Odpornosc to NASZE JELITA!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *