KOMU TALERZ ZUPY?

KOMU TALERZ ZUPY?

Kto z nas lubi zupy, ręka w górę? Oczywiście, czasem są jakieś koniecznie przez nas znienawidzone zupy. Ale może po jakimś czasie potrafimy się do nich przekonać. Jedno jest pewne, zupy mogą i są bardzo pożywne, sycące, rozgrzewające.

Trzeba spojrzeć w prawdzie w oczy nie każdy  w dzisiejszych czasach jest nauczony jeść zupy albo po prostu nie ma na nie czasu. W rodzinach z dziećmi jest to miejmy nadzieje jednak podstawa, która zawsze powinna być zachowywana. Wiele osób je w pośpiechu i nie każdy ma czas na gotowanie a w szczególności zupy (gdzie nie zapominajmy, że najlepszy rosół to taki, gotowany kilka godzin), a trzeba przypomnieć że właśnie w niej jest mieszanka niezbędnych składników odżywczych które rzadko kiedy uzupełniamy w inny sposób. Dla większości z nas pierwsze danie obiadowe kojarzy się na pewno z obiadami u mamy czy babci:) albo z tym że w wielu polskich szkołach zupę można było zjeść za darmo nawet jeśli się nie wykupywało płatnych obiadów.

 

 

 

Oto kilka powodów dla których warto pamiętać o zupie w naszym codziennym menu:

 

  • W zupie mamy dużo warzyw, których brakuje w naszej codziennej diecie. Nie oszukujmy się pomimo tego że warzywa powinny być bardzo ważnym elementem naszej diety nie każdy lubi je jeść. W zupie jednak można je bez problemu przemycić – w szczególności chodzi tu o dzieci które nie lubią „tego zielonego”. Dodatkowo możemy dodawać warzywa, które są rzadko przez nas jedzone jak kalafior czy brokuł.
  • Zupa to potężna dawka składników odżywczych. W zależności od składu treściwa zupa może nam uzupełnić wiele brakujących minerałów takich jak potas, magnez czy żelazo. Większy problem może się pojawić jeżeli chodzi o witaminy bo one akurat przy wysokiej temperaturze po prostu giną. Może nie wszystkie i nie w 100% ale trzeba uznać, że zupy raczej witamin nie uzupełniają chyba  że gotuje się je krótko. Dodatki takie jak mięso, makarony, ryż bądź kasza także dają dużo pozytywnych korzyści w postaci dodatkowych węglowodanów czyli energii.  
  • Zupa jest często polecana przy odchudzaniu ze względu na małą zawartość kalorii dzięki czemu nie tuczy. W prawdzie dodatki w postaci ziemniaków czy makaronu są kaloryczne ale można je stosować w odpowiednim umiarze. Należy również pamiętać o śmietanie  czy źle wybranej wkładce która może się okazać bombą kaloryczną. Kolejnym ważnym czynnikiem jest to że zupy przeważnie są sycące. Dzięki temu drugie danie nie musi być wcale duże żebyśmy uznali nasz obiad za całkowicie sycący.
  • Zupy są często polecane na rozgrzanie organizmu. Nic lepiej nas nie rozgrzeje jak miseczka gorącego płynu. Ciepła zupa to doskonały sposób na unikanie infekcji – jak wiadomo chłód i zimno osłabiają organizm. Dobrą radą jest dodawania odpowiednich składników takich jak czosnek, imbir czy kurkuma przez co nasze danie z pewnością stanie się silną bronią przeciw wychłodzeniu organizmu.
  • Zupy są w miarę łatwe do przygotowania. Nie trzeba być profesjonalnym kucharzem, żeby przygotować smaczną, zdrową i wartościową zupę. Przepisów jak i zup jest cała masa, na pewno każdy z nas ma również swoje zdanie na ten temat. Dodatki jakie występują w takim daniu zależy tylko od nas i często wykorzystuje się to co się ma akurat po ręką:) Dlatego uznaje się że każdy dobry kucharz może zrobić zupę z niczego… W wielu rodzinach gotuje się również taki posiłek na 2-3 dni co daje możliwość szybkiego podgrzania takiego dania.

Talerz gorącej zupy to powinno być ważne danie w naszej codziennej diecie. Trzeba pamiętać jednak żeby nie podgrzewać za każdym razem całej zupy jeśli chcemy zjeść tylko miseczkę. Najlepiej przelać sobie taką ilość jakiej potrzebujemy do oddzielnego garnka i wtedy ją podgrzać. Częste odgrzewanie zupy mogą się całkowicie rozgotować i stracić w całości swoje właściwości. Dlatego pamiętajmy aby raz ugotowanej zupy nie doprowadzać już do wrzenia. Ludzki organizm w czasie dnia traci również ponad 2 litry wody dlatego ważne jest, żeby w jakiś sposób te płyny uzupełniać. Zupa jest jednym ze sposobów aby chociaż trochę płyny te uzupełnić.

Produkty powiązane

Czosnek niedźwiedzi 25g

Czarnuszka 200g

Sól himalajska drobna 1000g

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *