Kąpiel z magnezem sił ci doda

Kąpiel z magnezem sił ci doda

Często w literaturze medycznej magnez nazywa się pierwiastkiem życia. Dlaczego? Otóż wykryto, że w chlorofilu, bez którego niemożliwe jest istnienie roślin, a co za tym idzie zwierząt i ludzi, znajduje się właśnie magnez, który uczynnia proces fotosyntezy.

W związku z powyższym jest oczywiste, że największą skarbnicą magnezu są zielone rośliny liściaste. Niestety w ostatnich dziesięcioleciach obserwuje się obniżenie poziomu magnezu w glebie, a więc i w roślinach, a w następnej kolejności u zwierząt i ludzi.

Tymczasem pierwiastek ten ma swój ważny udział w pracy mięśni i systemu nerwowego, jest aktywatorem kilkuset enzymów działających w komórkach i płynach ustrojowych, reguluje ciśnienie tętnicze, obniżając poziom złego cholesterolu w surowicy krwi przeciwdziała miażdżycy, hamuje proces przenikania do tkanki mózgowej toksycznego ołowiu (powstającego np. przy spalaniu benzyny). Wspomaga pracę układu nerwowego, wspiera naszą odporność na stres, pracę mózgu, poprawia pamięć, koncentrację oraz ułatwia zasypianie i poprawia jakość snu. W połączeniu z wapniem i witamina D odpowiada za budowanie kości i zębów oraz utrzymanie ich dobrego stanu. Wzmacnia układ sercowo- naczyniowy, chroni przed uszkodzeniem mięśnia sercowego, ochrania przed promieniowaniem jonizującym.

Gdy brakuje ci magnezu pojawia się...

  • biegunka
  • mdłości
  • osłabienie mięśni
  • zakłócenia w prawidłowej czynności serca
  • ubytki w zębach
  • dolegliwości kostne
  • uczucie mrowienia w rękach i nogach
  • nerwowość
  • niepokój, stany zagubienia, rozdrażnienie
  • stany depresyjne i lękowe
  • zaburzenia koncentracji

Niedobór magnezu może powodować wiele bardzo przykrych objawów, dlatego bardzo ważne jest aby zadbać o jego prawidłowy poziom w organizmie.

Jak najlepiej uzupełnić braki?

Najlepszym i najbardziej skutecznym sposobem na uzupełnienie magnezu w organizmie jest kąpiel w chlorku magnezu.  To nic innego jak sól magnezowa, która dzięki swoim właściwościom może się szybko rozpuszczać w wodzie. Z licznych badań wynika, że jest to najlepiej przyswajalna forma magnezu spośród źródeł nieorganicznych, wpływa na to duża powierzchnia skóry, przez którą przyswajany jest magnez. Obecnie najpowszechniej stosuje się go w postaci kąpieli magnezowych, ale znaleźć go można również w składzie licznych suplementów w postaci tabletek i kapsułek, które jednak są trudno wchłaniane w przewodzie pokarmowym. Dodatkowo stosowanie doustnych preparatów może wiązać się z dolegliwościami, takimi jak biegunka, wymioty, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, nudności, zaburzenia snu czy nawet bradykardia.

Gorąca kąpiel nie dość, że jest lepszym rozwiązaniem, do tego łagodzi bóle mięśni, pozwala się zrelaksować i odprężyć po ciężkim dniu.

Jak przygotować taką kąpiel?

Należy wsypać do wody 1-2 szklanki chlorku i moczyć się przez co najmniej 30 min. Nie należy używać podczas kąpieli żadnych mydeł i szamponów. Jeśli skóra jest bardzo wrażliwa, kąpiel może powodować na początku lekkie uczucie ciepła, szczypania czy pieczenia, jednak to wrażenie mija po bardzo krótkim czasie.

Dla osób, które nie lubią długich kąpieli rozwiązaniem może być moczenie stóp w 3-4 litrach ciepłej wody przez 20-30 minut.

Oliwa magnezowa

Kolejnym bardzo dobrym sposobem na dostarczenie magnezu przez skórę jest stosowanie oliwki magnezowej. Zastąpić może ona balsam, dezodorant i świetnie sprawdzi się stosowana punktowo w miejscach, w których najczęściej występują skurcze. Aby ją przygotować należy wymieszać chlorek magnezu z wodą w proporcji 1:2 i przelać do buteleczki.

Produkty powiązane

Zioła do kąpieli przy reumatyzmie 4X50g.

Zioła do kąpieli przy bezsenności 4X50g

SZUNGIT Naturalny aktywator wody, 500g

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *